جلوگیری از صداهای آزاردهنده تبدیل به معضلی بزرگ برای بیشتر کارکنان معدن شده است زیرا نه‌تنها بر کیفیت خواب و سلامت روانی تاثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند روابط خانوادگی و همسایگی را نیز تحت الشعاع قرار ‌دهد.
اگرچه نمی‌شود استخراج بیتکوین را متوقف کرد ولی می‌توان با انتخاب بهترین عایق ماینر ضمن کسب سود آرامش را هم برقرار کرد. پس با ما همراه باشید تا راه چاره را به شما بیاموزیم.

صدای ماینر از کجا می‌آید؟

   معمولاً ماینر ASIC مجهز به دو فن، یکی در ورودی هوا و دیگری در خروجی هوا است تا حرارت تولید شده توسط تراشه ماینر را تخلیه کرده و از آسیب دیدن ماینر به دلیل درجه حرارت بالا جلوگیری کند. برای از بین بردن اثر گرما، فن‌های ماینر باید سرعت معینی داشته باشند، بنابراین نویز ایجاد می‌شود.

به عنوان مثال Antminer S9 را در نظر بگیرید. در حالت عادی، سرعت فن در هنگام استخراج بیتکوین در حدود 4320-4560 دور در دقیقه و سر و صدای آزمایش شده در حدود 1 متر دورتر حدود 76Db(A)است که تقریباً معادل سروصدای تولید شده در یک مرکز حمل و نقل شلوغ است.

چگونه سروصدای ماینر را به‌روشی علمی کاهش دهیم؟

به طور تئوری سه راه برای کاهش نویز وجود دارد:

کاهش سروصدا از منبع

همانطور که پیش‌تر در مورد آن بحث کردیم فن‌های ماینر می‌توانند به‌طور خودکار سرعت را تنظیم کنند بنابراین اگر در جایی قرار بگیرند که دمای محیط پایین باشد سرعت فن کاهش یافته و در نتیجه سروصدا کمتر می‌شود. به همین منظور کارگران ماینر باید مکان مناسبی را برای قرار دادن ماینر انتخاب کنند.

کاهش نویز در انتقال صدا

بسیاری از کارگران مزارع ماینر پنل‌های عایق صدا و پنبه جذب‌کننده صدا را در داخل خانه نصب می‌کنند. علاوه بر این، برخی نیز اقدام به ساخت اتاقک ماینر می‌کنند و سپس آن را عایق می‌کنند. بهترین عایق صدا برای ماینر عایق تخته‌ای است زیرا خاصیت جذب صوت دارد ولی اینکه چه ضخامتی از آن مورد نیاز است بستگی به میزان صدا دارد. این روش‌ها معمولاً توسط افرادی که ماینینگ را در خانه انجام می‌دهند، اتخاذ می‌شود. لازم به ذکر است که هنگام تلاش برای کاهش نویز، دمای داخلی باید به درستی کنترل شود.

کاهش نویز توسط گوش‌های انسان

می‌توانید ازهندزفری یا گوش‌گیر برای کاهش صدا استفاده کنید.

توی این صوتی انواع عایق صدای ماینر را برای شما توضیح دادیم:

 

بهترین عایق‌های صوتی برای کاهش صدای ماینر

برای کاهش صدای ماینر با عایق های صوتی باید بر اساس استاندارد وارد عمل شد، بهترین راه برای کاهش صدای ماینر ساخت یک اتاق عایق همراه با قابلیت تهویه مناسب است.
به دلیل گرمای زیادی که در اثر فعالیت دستگاه ماینر ایجاد می شود در صورتی که این گرما در اتاق ماینر محصور شود دستگاه ماینر آسیب می بیند.
جهت عایق کردن اتاق ماینر بهتر است از عایق های فوم شانه تخم مرغی ، فوم آکوسنیک پنل و … استفاده کنید این نوم فوم های عایق صوتی شرکت کهن عایق دارای ویژگی های زیر برای عایق اتاق ماینر و عایق صدا در سایر مصارف دیگر هستند:

 


مقاله پیشنهادی:  “آموزش ساخت اتاق عایق برای ماینر”


 

 عایق صوتی آکوستیک پنل

عایق صوتی دو طرق صاف از دسته عایق های صوتی آکوستیک پنل است که در شرکت کهن عایق با استفاده از بهترین مواد و با کیفیتی قابل رقابت با بازارهای خارج از کشور تولید می شود.
عایق صوتی آکوستیک پنل دو طرف صاف در ضخامت های مختلفی تولید می شود. این نوع عایق صدا قابلیت انعطاف پذیری دارد و به راحتی قابل نصب است. عایق صوتی دوطرف صاف برای کاهش صدای ماینر استفاده می شود، اتاق ماینر را با این نوع عایق صدا می پوشانند و خرطوم های تهویه هوا را بر روی اتاق ماینر تعبیه می کنند، این عایق بندی اتاق ماینر تا حدود زیادی صدای ماینر را کاهش می دهد.

عایق صوتی شانه تخم مرغی

امروزه در موارد بسیاری از عایق‌های صوتی شانه تخم مرغی استفاده می شود از جمله عایق کردن اتاق دستگاه ماینر. دستگاه ماینر هنگام که فعال است صدای زیادی تولید می کند. صدای دستگاه ماینر ناشی از فعالیت سریع دو فن آن است. عایق صوتی شانه تخم مرغی را به راحتی می‌توانید برش بزنید و درون جعبه نصب کنید.

عایق صوتی هرمی

از دیگر عایق های صوتی که برای کاهش صدای ماینر قابل استفاده است عایق هرمی است. شکل هندسی عایق های هرمی باعث جذب بیشتری از صدا می شود.

عایق صدای ماینر

 

یه صفحه داریم که صفر تا صدا ماینر را گفتیم حتما ببینید.

روش‌های خلاقانه کاهش صدا

علاوه بر مواردی که پیش تر شرح دادیم مردم روش‌های خلاقانه و موثری را به‌کار بستند که یکی از این موارد نصب پارچه بزرگ عایق صدا یا تخته عایق صدا است اما به‌خاطر داشته باشید که کنترل درجه حرارت ضروری است زیرا دفع هوای گرم از اتاق آسان نیست و ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود.
همچنین می‌توانید به منظور کاهش نویز مراحل زیر را انجام دهید:
  1. اتاقی با دو پنجره انتخاب کنید.
  2. برای جدا کردن ماینرها داخل اتاق از کناف استفاده کنید.
  3. ورودی و خروجی هوا را روی کناف با دریل سوراخ کنید.
  4. لوله تهویه متصل به کتان ضد صدا را به خروجی هوا و پنجره وصل کنید.
  5. فن فشار منفی را در خروجی هوا نصب کنید تا هوای گرم از لوله خارج شود.
  6. برای جلوگیری از بازگشت گرما، تخته‌های ضد حرارت را بین قفسه های ماینر نصب کنید.
  7. لوله تهویه را به پنجره ورودی هوا وصل کنید.
  8.  در اتاق را بسته نگه دارید.

به طور کلی کهن عایق، نه تنها در زمینه عایق ماینر بلکه در زمینه های مختلف در هنگام عایق کاری به کمک شما می آید. هر گونه صدایی که آرامش شما را بگیرد، نگذارد خوابی راحت داشته باشید، تمرکز خود را با آن از دست بدهید، آسایش را از شما بگیرد و خیلی موارد دیگر به عنوان صدای آلوده شناخته می شود.

پاسخ سوالات متداول درباره ماینر

درصد کاهش صدای ماینر بستگی به نوع طراحی جعبه و فوم آکوستیک  پنلی دارد که استفاده می کنید. کاهش صدای بین 20 تا 40 دسی بل را می توانیم از صدای ماینر کم کنید.

در صورتی که تعداد دستگاه های شما کم است بهترین روش این است که یک جعبه برای دستگاه ماینر درست کنید در صورتی که تعداد دستگاه ها زیاد می باشد بهتر است فضا را آکوستیک و ضد صدا  کنید.

شما می توانیم از ترکیب فوم های سلول باز مانند فوم شانه تخم مرغی ،فوم هرمی و…. و از فوم سلول بسته مانند الاستومری نسوز یا فوم پلی اتیلن یا پشم سنگ با هم استفاده کنید که بهترین بازدهی را داشته باشید.

در ابتدا به نوع دستگاه و تعداد دستگاه شما بستگی دارد در مرحله دوم به طراحی باکس ( جعبه) و یا اتاق و فضایی که می خواهد دستگاه داخل آن قرار بگیرد. مرحله سوم به نوع عایق صوتی که برای کاهش صدا ماینر در نظر دارید.

حرارت ماینر ممکن است باعث آتش سوزی دستگاه ها شود.بهتر است قبل از ساخت و طراحی فضا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما دوستان انجام بدهیم. در صورتی که بخواهید حرارت دستگاه را کنترل کنید بهتر است از فوم نسوز یا الاستومری استفاده کنید و همچنین فضایی برای رد و بدل شدن هوا بین دستگاه در نظر بگیرید.

فوم شانه تخم مرغی و هرمی خاصیت جذب صدا دارند و صدای دستگاه را جذب می کند پشم سنگ یا فوم پلی اتیلن فوم الاستومری مانع عبور صدا می شوند ترکیب این دو نوع با هم تاثی بیشتری می گذارد.

همه چیز بستگی به شما و  فضایی که در نظر دارید همچنین آینده ای که برای این کار در نظر گرفته اید، دارد.

اگر تعداد دستگاه کم دارید و یا فضایی برای گذاشتن دستگاه ندارید بهتر هست از باکس استفاده کنید. مزیت باکس قابل حمل می باشد  فضای کمتری اشغال می کند (هرچقدر فضا کوچک تر باشد کنترل کردن صدا بهتر می باشد)  هزینه عایق صوتی کردن آن کم می باشد معایب در آینده نمی توانید دستگاه به جعبه اضافه کنید.

مزیت اتاق این است که شما می توانید به راحتی در آینده دستگاه داخل اتاق قرار دهید. احتمال آتش سوزی کمتر می باشد. معایب هزینه عایق صوتی کردن اتاق نسبت به باکس بیشتر می باشد.

فوم ها را می توانید به وسیله میخ پایه بلند و یا پیچ روی سطوح نصب کنید.

با توجه به بافتی که دارند میخ یا پیچ داخل ابر فرو می روند و از نظر ظاهری معلوم نمی شوند.
شما همچنین می توانید با چسب های بل، چسب آهن یا چسب سینا رنگ قرمز رنگ آنها را روی انواع سطوح گچ، سیمان ،رنگ، بلوک، فلز، شیشه و … نصب کنید.

کافی هست دور تا دور و وسط فوم را با چسب آغشته کنید

و به مدت 1 دقیقه بگذارید با هوا واکنش نشان دهد و سپس مراحل نصب را انجام دهید.

نکته ای که باید رعایت کنید این است که قبل از نصب سطوح را کاملا تمیز کنید.

شما می توانید ویدیو نصب فوم ها را در آپارات ببینید.

بله در صورتی که شما تمایل داشته باشید. قیمت درست کردن باکس بستگی به تعداد دستگاه و کاری که کارشناسان ما انجام میدهند دارد.

این فوم ها بخاطر بافت نرمی که دارند می توانید با تیغ موکت بری یا کاتر و یک خطکش فلزی آنها را به اندازه دلخواه برش بزنید.

در صورتی که تهران هستید می توانید سفارش خود را ثبت کنید و در مدت 2 الی 3 ساعت فوم ها به دست شما می رسد.

در صورتی که شهرستان هستید سفارش خود را ثبت کنید محصولات بعد از ساعت کاری به باربری یا تیپاکس بسته به حجم سفارش شما تحویل داده می شود ارسال بسته به نوع سکونت شما که کجا اقامت دارید متفاوت است ولی بازه زمانی بین 1 تا 3 روز کاری طول می کشد تا محصول به دست شما برسد

از باربری با شما تماس می گیرند و اعلام می کنند که محصول شما رسیده است و شما می توانید به باربری مراجعه کنید یا اینکه از باربری بخواهید به آدرس شما محصول را بیاورند.

البته به محض رسیدن محصول به شهر شما، همکاران ما به شما اطلاع می دهند تا مراحل کار زودتر انجام شود و محصول زودتر به دست شما برسد.

شما در مرحله اول محصول را انتخاب می کند در صورت نیاز می توانید از کارشناسان مجموعه مشاوره بگیرید تا بهترین تصمیم گیری برای انتخاب را انجام بدهید.

درمرحله دوم سفارش خودتان را داخل واتس آپ به شماره 09927076258 ثبت می کنید یا می توانید با شماره های 02191090384/09927076258/09035671258تماس بگیرید و تلفنی سفارش خود را ثبت کنید

همکاران ما برای شما پیش فاکتور صادر می کنند در صورت تایید شما ادرس شماره در دسترس را به همکاران ما می دهید و مراحل بعد را همکاران انجام می دهند.

با توجه به نوسانات بازار مجموعه کهن عایق سعی بر این کرده قیمت های سایت را همیشه به روز رسانی کند ولی با توجه به موضوعات و مشکلاتی که همه ما چون در ایران زندگی می کنیم در جریان هستیم بهتر است قبل از سفارش استعلام قیمت بگیرید.

با توجه به اینکه باید محصول بعد از ثبت از انبار ترخیص شود و انبارگردانی داریم و حجم سفارشات در طول روز بالا می باشند این موضوع پرداخت در محل باعث می شود کیفیت خدمات مجموعه کمتر شود  و از طرفی دوستان باربری و حمل و نقل در تهران همکاری های لازم را در این مورد انجام نمی دهند.

مجموعه کهن عایق با دوستانی در شهرستان همکاری می کنند ولی به عنوان نمایندگی چیزی به طور رسمی ثبت نشده است و فعلا نمایندگی نداریم.

بله شما می توانید داخل ایستگرام ما عضو شوید و ویدیو های آموزشی کلیپ ها و نمونه کار های اجرایی را مشاهده فرماید.

 

اگه برای عایق‌ ماینر به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از دستگاه خودت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!

 

همچنین شما می توانید ویدیو های بیشتر ما را از تست دستگاه ماینر  در آپارات مشاهده فرمایید.

لیست قیمت و مشخصات فنی محصولات

19 thoughts on “بهترین عایق‌های صوتی برای کاهش صدای ماینر 

  1. سعید میگوید:

    سلام خسته نباشید من چند تا دستگاه ماینر دارم می خوام صداش بیرون نره چون توی اتاق آپارتمان هست به نظر شما چ کار کنم و چند درصد صدا کم میشه؟

    • Kamali zadeh میگوید:

      سلام ممنون شما هم خسته نباشید. بهترین راحت این است اگر فضا دارید…. شما فوم پلی اتیلن بر روی دیوار نصب کنید حالا بستگی به فضای شما دارد ولی من پیشنهاد می کنم ضخامت 3 سانتیمتر به بالا نصب اجرا کنید و بعد روی آن فوم شانه تخم مرغی 5 سانتیمتر با دانسیته 30 نصب کنید با این روش شما کاهش صدا بسیاری خوبی دارید. باز اگر سوالی داشتی با کارشناس ما تماس بگیر

        • Kamali zadeh میگوید:

          سلام شما می تونید از فوم های با ضخامت کمتر استفاده کنید ولی دانسیته بالا باید باشند.

  2. علیرضا میگوید:

    سلام مقاله بسیار خوبی بود. شما در نهایت کدام عایق را برای دستگاه پیشنهاد می کنید؟ سپاس

    • Kamali zadeh میگوید:

      سلام خواهش می کنم. شما ابتدا باید ببیند دستگاه را در باکس می خواهید قرار دهید یا در اتاق. در صورتی که در باکس قرار دادید فاصله دستگاه تا بدنه را ببینید چقدر است. در صورتی که کم هست پیشنهاد می کنیم از فوم نسوز استفاده کنید تا حرارت ناشی از فن ها باعث خرابی و آتش سوزی نشود. در صورتی که در اتاق قرار دارد از فوم شانه تخم مرغی ضخامت 5 سانتیمتر با دانسیته 30 استفاده کنید. در صورتی که سوالی برای شما پیش آمد با کارشناس ما تماس بگیرید.

    • Kamali zadeh میگوید:

      سلام ما جعبه ماینر درست نمی کنیم. شما می تونید جعبه را خودتون درست کنید برای عایق صدا حتما فضا در نظر بگیرید.

  3. بنیامین میگوید:

    سلام ممنون از مقاله خوب شما….. برای اینکه ما بهترین عایق صدا برای باکس را داشته باشیم شما چی پیشنهاد می کنید….کلا صدا بیرون نره

    • Kamali zadeh میگوید:

      سلام شما می توانید از فوم نسوز 1 یا 2 سانت استفاده کنید این فوم ها دانسیته 70 هستند با چسب و بدون چسب هستند. این فوم از سلول باز می باشند و عایق صوتی و هم حرارتی هستند . برای باکس ماینر مناسب هستند.

  4. نگاری میگوید:

    ممنون از توضیحات کامل و کاربردی که در اختیارمون گذاشتین 😘👍

  5. پویا میگوید:

    سلام من حدود 20 تا دستگاه دارم می خواستم بدونم شما جعبه هم درست می کنید یا کسی را می شناسید باکس درست کند؟

    • Kamali zadeh میگوید:

      سلام شما می تونید مستقیم به کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهتر بتونند کمک و راهنمایی کنند. بله دوستانی هستند که زمینه فعالیت آنها ساختن باکس هست.

  6. پدرام میگوید:

    سلام ممنون از شما بسیار مطالب خوبی بود. به نظر شما برای دستگاه باکس درست کنیم بهتر است یا اتاق ر ا عایق کنیم ممنون از شما

    • Kamali zadeh میگوید:

      سلام بستگی به عایق کردن و نحو انجام ان داره اگر باکس را خوب عایق کنید بهتر از اتاق هست چون همه درزها را راحت می تونید عایق صدا کنید

  7. اشتراک ها: ناشناس

  8. بهی میگوید:

    برای عایق صوتی کردن یه اتاق که ژنراتور گازی توش هست و ماینر و صدای زیادی تولید میکنه میخام دیوار رو پشم سنگ و یک لایه فوم شونه تخم مرغی بزنم که صدا به خونه همسایه نره چون دیوار. مشترکه من خودم گفتم اول فوم شونه تخم مرغی رو بزنم بعد روش پشم سنگ بزنم که در برابر اتش سوزی احتمالی ژنراتور هم مقاومه یا یه لایه اجر سفالی که وسطش یونولیت داره بعد روش پشم سنگ بزنم
    کلا گیج شدم که چجوری و چیا رو ترکیب کنم و کدوم رو زیر بزنم و کدوم رو. روش😂 یونولیت پشم سنگ عایق شونه تخم مرغی سفال یونولیت دار(اجر ضد صدا) خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید
    ممنون میشم جوابتون رو برام ایمیل کنید

    • محمد کمال‌زاده میگوید:

      سلام وقت به خیر دوست عزیز، این سردرگمی شما را من درک می کنم و به خاطر این است که شما زیاد در اینترنت سرچ کرده اید. همه راه های که شما گفتید درست است فقط تفاوت روی کم و زیاد بودند عایق صدا است. اینکه بخواهید پشم سنگ را به عنوان لایه اخر استفاده کنید را ما توصیه نمی کنیم چرا که ذرات پشم سنگ بعد از یک مدت در هوا پراکنده می شوند و باعث می شود بازدهی دستگاه ها کم و منجر به سوخت شود ولی به عنوان لایه زیزین خوب است. به نظر من یک روش را در نظر بگیرید و جلو بروید مثلا یک لایه فوم پلی ایتلن ( منظور من پونولیت نیست) را بزنید روش شانه تخم مرغی ضخامت 7.5 سانت دانسیته 30 که در مرحله اول صدا را جذب کنید مرحله دوم صدا عبور نمی کند. اگر بتوانید با دوستان فروش شرکت تماس بگیرید هم نمونه قیلم برای شما ارسال می کنند هم راهنمایی می کنند. سپاس از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگه برای عایق‌ فضای کاری خود به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ فضای پر سروصدا به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ فضای هنری به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ فضای ورزشی به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ استودیوت به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد استودیوی خودت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ ماینر به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از دستگاه خودت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!