محیط های اداری، مطب ها، اتاق های مشاوره و … از آن دسته از فضاهایی هستند که همیشه صدا حتی با ولوم پایین در آن ها جریان دارد.

در اغلب محیط های اداری و مشاوره، عمده صدای تولیدی در روز، صدای مکالمات بین افراد و نهایتا صدای تلویزیون و یا آهنگ ملایم است.

شاید در نگاه اول، این مقدار صدا ناچیزتر از آن باشد که آزاردهنده به نظر برسد، اما وقتی که چند گفتگو در یک محیط و یا حتی چند اتاق  مجاور صورت بگیرد، حتی همان صداهای ناواضحی که به گوش می رسد هم میتواند آزاردهنده و مخل تمرکز باشد.

و این کمترین حد صدایی است که یک محیط می‌تواند داشته باشد، چه بسا در همین محیط ها صدای انواع و اقسام وسایل مثل چاپگر، گفتگوی مراجعین و صدای تلفن هم مزید بر علت شده و در این صورت است که تمرکز افراد کاهش پیدا کرده و در نتیجه بازدهی کار به شدت افت پیدا می‌کند.

  • از آنجایی که ساختمان های اداری، محیط باز، اتاق های خصوصی و یا سالن اجتماعات و سالن کنفرانس دارند ؛ عایق صوتی نقش بسزایی دارد و از پخش شدن صدای دستگاه هایی مثل تلفن، چاپگر و حتی صدای افراد جلوگیری می کند.
  • بسیاری از کارمندان در محیط های اداری هنگامی که سر و صدا زیاد است تمرکز خود را از دست می دهند و نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند و کلافه می شوند.

بهترین راه برای مقابله با صداهای محیط عایق صوتی است.

محیط هایی که صدا در آن ها در حد مکالمات روزمره است و به عایق صوتی نیاز دارند، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

تولید صدا داخل محیط مورد نظر


  • مطب ها اعم از روانشناس و روان پزشک و…
  • کال سنتر
  • اتاق مدیریت
  • اتاق شنوایی سنجی
  • مهدکودک
  • پت شاپ
  • دامپزشکی

ورود صدا از بیرون به داخل


  1. پانسیون‌های مطالعاتی
  2. کتابخانه‌ها
  3. خوابگاه‌ها
  4. بخش IT و سرورها

کال سنتر

تصور اغلب ما از کال سنترها ، اتاقی است با تلفن ها و سیستم های زیاد که هر لحظه یکی از تلفن ها زنگ میخورد و چندین اپراتور مشغول پاسخگویی به مراجعین تلفنی هستند. در ظاهر حتی حضور در چنین اتاقی هم سردردآور است اما در واقع با تدابیری کوچک میتوان این مشکل را به صورت پایه ای و اساسی حل کرد.

عایق مورد استفاده: پنل آکوستیک شانه یا هرمی و استفاده از فوم پلی اتیلن زیر دیوار مشترک

مطب ها اعم از روانشناس و روان پزشک و …

حفظ حریم خصوصی بیمارها یکی از اصلی‌ترین حقوق بیمار و مراجعه کننده نسبت به پزشک و درمانگر و مشاور است و این اتفاق زمانی می‌افتد که مطب یا اتاق معاینه و مشاوره از شرایطی مناسبی برخوردار باشد. یکی از این شرایط، عدم خروج صدا از داخل اتاق به بیرون است که با عایق بودن دیوارها ممکن می‌شود.

عایق مورد استفاده: آکوستیک پنل و پنل های 50*50 فلکسی یا فلکسی‌وود سلول باز، برای افزایش کارایی میتوان زیر اکوستیک پنل ها از چندلایه فوم الاستومری استفاده کرد.

اتاق شنوایی سنجی

اتاق های شنوایی سنجی، از لحاظ حساسیت در ورود و خروج صدا، جزو حساس ترین محیط ها هستند. نتایج تست هایی که در این اتاق گرفته میشود بسیار مهم است، پس عایق بودن اتاق و عدم رفت و آمد صدا در محیط نکته ی حائز اهمیتی است.

عایق مورد استفاده: آکوستیک پنل از نوع شانه یا هرمی

اتاق مدیریت

اتاق مدیریت یک شرکت به نوعی ویترین یک شرکت است و از آنجایی که اغلب جلسات و گفت و گوها در این اتاق انجام میگیرد، پس علاوه بر زیبایی بصری و طراحی اتاق باید به نکته ی دیگری هم اشاره کرد؛ که آن نکته عدم خروج صدا از داخل اتاق و عدم ورود صداهای مزاحم به داخل اتاق است.

عایق مورد استفاده: آکوستیک پنل و نصب چند لایه پشم سنگ زیر دیوار مشترک

مهدکودک ها

مهدکودک‌ها با حضور بچه‌ها؛ محیط هایی هستند که در کارکردشان وجود صداهای بلند ضروری است. از سویی دیگر در مهدکودک ها بچه ها بازی میکنند، میدوند و گاها به زمین می افتند و یا با یکدیگر درگیر میشوند، پس برای جلوگیری از حوادث خطرناک، وجود ابرهای نرمی کف زمین و روی دیواره ها ضروری است.

عایق مورد استفاده: چند لایه فوم الاستومری 

پت شاپ ها و دامپزشکی ها (پانسیون‌های حیوانات)

امروزه با گذر زمان، تعداد افراد و خانواده هایی که به داشتن حیوان خانگی روی آوردند، شدیدا در حال افزایش است و به تبع آن، فضاهایی مثل دامپزشکی و پت شاپ ها هم باید در حال افزایش باشند تا به نیازها پاسخ داده شود. اما این محیط ها اغلب در فضای مسکونی شهر و درکوچه و خیابان های مسکونی قرار دارند و شاید شنیدن صدای مداوم حیوان ها از این محیط، برای همسایگان آزاردهنده باشد.

عایق مورد استفاده: پنل های آکوستیک

توصیه ها: اگر پت شما سگ یا گربه بود، پنل ها باید در ارتفاع بالا نصب شوند تا پت ها نتوانند به این فوم ها اسیب برسانند. و اگر حیوان خانگی شما پرنده بود، استفاده از این فوم ها به خاطر رنگ خاکستری که دارند توصیه نمیشود، چرا که ممکن است پرنده دچار افسردگی شده و به پرهای خود آسیب برساند.

پانسیون‌های مطالعاتی و کتابخانه‌ها

امروزه با آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضا ها و اتاق های اشتراکی اعضای خانه، درس خواندن یک معضل بزرگ مخصوصا برای کنکوری ها شده است. و همزمان پانسیون ها و کتابخانه هایی در صدد رفع این مشکل برآمدند.

علاوه بر این ها، خوابگاه های دانشجویی با جمعیت زیادی که دارند، محیط های پرسروصدایی محسوب میشوند و نیازمند داشتن یک اتاق مطالعه هستند. با این توصیفات چه در خانه، چه در محیط عمومی مطالعه، فضا نیازمند یک سکوت نسبی است و این امر در آپارتمان ها یا کتابخانه های عمومی که اغلب یا میان پارک ها ساخته شدند و یا مراجعین زیادی دارند، ناممکن است.

عایق مورد استفاده: چند لایه فوم الاستومری

توصیه: استفاده از پشم سنگ در مراحل ساخت

  • نکته حائز اهمیت این است که این عایق ها در کنار کاهش زیاد صدا، با زیبایی منحصر به فردی که دارند، به دیزاین و زیبایی اتاق شما کمک میکنند و شما میتوانید با توجه به دکور محیط مورد نظرتان، انواع مختلف این عایق ها را انتخاب کنید.
  • از انجایی که راه های متعدد و متریال های متفاوتی برای عایق کردن هست، شما می‌توانید نسبت به صدای موردنظر و محیط، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با بررسی محیط شما، بهترین پیشنهاد را به شما ارائه بدهند.
اگه برای عایق‌ فضای کاری خود به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!

محصولات پیشنهادی برای فضاهای تخصصی

3,645,000 تومان4,400,000 تومان
-5%
قیمت اصلی 4,212,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,995,000 تومان است.
-10%
قیمت اصلی 2,376,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,136,000 تومان است.