امروزه بسیاری از شرکت‌ها، کارخانه‌ها و مراکز فروش، دارای بخش پشتیبانی هستند. به نوعی میتوان گفت بخش پشتیبانی برای هر مجموعه‌ای، بخشی  اولیه و ضروری محسوب می‌شود. کال سنتر یا مرکز تماس نمونه‌ای از بخش پشتیبانی شرکت‌هاست که ما در این محتوا قصد بررسی آن را داریم. با ما همراه باشید

کال سنتر یا مرکز تماس

شرکت‌ها، کارخانه‌ها، کمپانی‌ها و مجموعه‌ها برای فروش محصول یا انجام خدماتی برای مشتریان، به وجود می‌آیند. مشتریان مهمترین، دارایی یک شرکت هستند و ارتباط و پشتیبانی مشتریان از مهمترین وظایف یک مجموعه است. بنابراین کال سنتر (call center) مهمترین پل ارتباطی میان یک مجموعه و مشتریان آن است.

به تجربه‌های خود فکر کنید. زمانی که یک اشکال یا سوال در مورد یک محصول یا خدمات، ساعت‌ها زمان شما را هدر داده است و با یک تماس از طرف پشتیبانان، این مسئله به سادگی حل شده است.

اگرچه بنیان اصلی مرکز تماس برای تمامی موارد یکسان است؛ اما در عمل کال سنتر ها انواع مختلفی را شامل می‌شوند. 

کال سنتر

انواع کال سنتر 

  • دسته اول: نوع فعالیت کال سنتر

  1. پشتیبانی مشتریان

  2. بازاریابی تلفنی

  3. نظرسنجی و تحقیقات بازاری

  4. تله مارکتینگ یا اطلاع رسانی

  • دسته دوم: نوع برقراری تماس در مرکز تماس

  1. تماس های ورودی یا پاسخگویی

  2. تماس های خروجی یا اطلاع رسانی


مقاله پیشنهادی:  “صفحه تخصصی آکوستیک پنل “


ضرورت وجود بخش پشتیبانی در یک سازمان

متاسفانه در بسیاری از مجموعه‌ها، خبری از مرکز تماس و بخش پشتیبانی نیست. و یا اینکه این بخش بسیار ضعیف عمل میکند. با آنکه امروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفت داشته است، که می‌تواند پاسخگوی بی‌شمار سوالات ما باشد؛ اما تکنولوژی همیشه افراد را به طور دقیق راهنمایی نمی‌کند.

بارها برای هر یک از ما پیش آمده است که آموزش یک فرآیند را از طریق اینترنت و دفترچه‌های خوانده‌ایم؛ اما از پس، حل مشکلاتمان بر نیامده‌ایم. بارها در فرآیند خرید یک محصول حتی به صورت اینترنتی، دچار مشکل شده ایم و بدون دخالت پشتیبان‌ها، مشکل ما حل نشده است. یا اینکه در سایت یا نرم‌افزاری ایرادی به وجود آمده است و ما آن را به مسئولین اطلاع داده‌ایم. بنابراین وجود یک مرکز تماس برای هر سازمانی ضروری است.

مرکز تماس

کال‌سنتر دلیل کاهش اعتبار مجموعه‌ها

پیش‌تر گفته شد که وجود یک مرکز پشتیبانی و تماس برای هر مجموعه‌ای ضروری است. اما گاهی اوقات هم وجود چنین بخشی، بیش از مزیت، یک دلیل برای کاهش محبوبیت و اعتبار نزد مشتریان ، خواهد شد. اما چرا؟

فرض کنید که با مرکز تماس یک مجموعه تماس گرفته‌اید. بعد از تحمل صف طولانی انتظار، بالاخره توانسته‌اید که با پشتیان مربوطه ارتباط بگیرید. اما علاوه بر صدای پشتیبان، صداهای دیگری هم به گوش شما می‌رسد. صدای بلند راهنمایی دادن همکار او به یکی از مشتریان، صدای تلفن روی آیفون رفته یکی دیگر از پشتیبانان و صدای بلند سخنگوی یک جلسه در آن مجموعه هم از پشت تلفن، را هم می‌شنوید.

در چنین شرایطی بیش از آنکه راه‌حل خود را متوجه شوید؛ در حال تفکیک صداهای مطلوب و نامطلوب هستید. دقیقا همین زمان می‌باشد که اعتبار این مجموعه زیر سوال می‌رود و عملا مشتریانش را به دلیل ناکارآمدی در پشتیبانی از دست خواهد داد.

در اغلب مجموعه‌ها پشتیبانان یا بازاریابان استخدام می‌شوند و بعد از یک جلسه‌ی توجیهی کوتاه شروع به کار می‌کنند. گاهی مدیران یک مجموعه گمان می‌کنند که خبرگی و سخنوری افراد برای جذب مشتریان کافی‌ست؛ اما علاوه بر خبرگی کارشناسان، آنچه که حائز اهمیت است؛ فضاست.

 


محتوای پیشنهادی:  “راهنمای خرید فوم شانه تخم مرغی”


عایق صوتی و اکوستیک فضای کال سنتر

حال با مرور نکاتی که پیشت ذکر شد، به مرحله‌ی ارائه راه‌حل خواهیم رسید. راه‌حل کاهش صدا در مرکز تماس استفاده از عایق های صوتی و فوم‌های اکوستیک پنل است. شما با کلیک روی لینک زیر میتوانید به کاملترین اطلاعات درباره چگونگی و فرآیند عایق صدای یک مرکز تماس دسترسی پیدا کنید. و همچنین از طریق ارتباط با مشاوران کهن عایق به بهترین انتخاب ممکن متناسب با شرایط فضای خود دست پیدا کنید.

صفحه جامع اکوستیک کال سنتر و فضاهای اداری 

 

یــک قــدم تا آرامــش

پنل‌های پارچه‌ای آکوستیک، انتخاب هوشمندانه برای عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان

برای مشاوره می‌توانید از طریق تلفن یا صفحه تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید.

پنل آکوستیک نوری، هم زیبایی هم کارآیی

برای مشاوره می‌توانید از طریق تلفن یا صفحه تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگه برای عایق‌ فضای کاری خود به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ فضای پر سروصدا به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ فضای هنری به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ فضای ورزشی به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد فضای مورد نظرت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!
اگه برای عایق‌ استودیوت به مشاوره آنلاین احتیاج داری، کلیک کن !
بزن بریم !
توی این فرم میتونی اطلاعات مختصری از ابعاد استودیوی خودت رو وارد کنی تا بلافاصله راهنمایی لازم برات ارسال بشه
اشتراک در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه سایت ما می توانید از ما کد تخفیف بگیرید!
سیاست حفظ حریم خصوصی. این اطلاعات هرگز با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود
مشترک شوید!